Portál KIS

Anketa
Zaslouží si zemědělci daňovou úlevu v podobě tzv. zelené nafty, tak jako většina zemí v EU?
Hlasovalo 34398 lidí


apic-ak.cz, 19. květen 2006
Xaverov je nadále součástí skupiny Agrotrade

V minulých dnech v bulvárním tisku proběhla informace o prodeji firmy Xaverov. Co je na tom pravdy? Tomu patřila jedna z otázek adresovaných generálnímu řediteli Zdeňkovi Štěpánkovi.

Xaverov i Xavergen patří do skupiny Agrotrade.Obě firmy mají jasnou podnikatelskou strategii, svoje pevné postavení na trhu v ČR i EU, a jakékoliv informace zveřejněné v tisku o prodeji nemají žádné opodstatnění a jsou to výmysly a bláboly  autorů těchto zpráv.

Xaverov jako jeden z největších zpracovatelů drůbeže dodává kvalitní, veterinárně kontrolovanou drůbež výhradně z českých chovů, do rozhodujících obchodních sítí v ČR. Jak firmu Xaverov ovlivnila ptačí chřipka?

Xaverov,a.s. již v době , kdy se ptačí chřipka objevila v Evropě přijal mimořádná opatření, optimalizoval objem výroby možnostem odbytu a stávající situaci na trhu s drůbežím masem v EU i V ČR.

V mrazírnách se ale údajně nahromadilo více drůbežího masa než je obvyklé  a nyní je na zásobách navíc 10 tisíc zmražené drůbeže. Je to pravda?

V našich skladech nedošlo ke zbytečnému vytváření zásob mraženého zboží,což z důvodu jeho trvale nízkých cen a levných dovozů je významný předpoklad pro ekonomickou stabilitu a minimalizaci obchodních ztrát v souvislosti s ptačí chřipkou.

V jiných firmách se ale zásoby vytvořili.

V jiných asi ano, to ale není náš případ.

Začátkem června se bude jednat v Bruselu o pomoci postižených ptačí chřipkou. Přihlásíte se o ni také?

Snížení cen u drůbežího masa v důsledky ptačí chřipky postihlo samozřejmě i nás. Pokud by EU odsouhlasila jakoukoliv formu podpory v souvislosti s "ptačí chřipkou" byla by to samozřejmě pomoc i pro Xaverov a Xavergen .Nečekáme však na rozhodnutí Bruselu, situaci řešíme sami ,obchodní aktivity přizpůsobujeme tržnímu prostředí.

Co odbyt? Ve srovnání s loňským rokem vzrostl nebo naopak klesá?
Oproti roku 2005 došlo ve srovnatelném období roku 2006  k navýšení prodeje v průměru o 6 % .


Hodnocení => průměr 320
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář