- Agrární komora ČR
- APIC-AK
- Asociace soukromých zemědělců
- Český statistický úřad
- Evropská unie
- Min. pro místní rozvoj
- Min. zemědělství
- Min. životního prostředí
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Registr poradců Mze
- Sbírka zákonů
- Státní správa
- Státní zem. interv. fond
- ÚHÚL
- Vláda ČR
- Zemědělský svaz
- Zlínský kraj
- 12. září 2017:
Jurečka: Škody na plodinách kvůli suchu jsou až 7,7 miliardy Kč
Škody způsobené suchem na obilovinách, řepce, trvalých ... více - 31. červenec 2017:
Zpráva SVS k výskytu moru prasat k 31.7.
"Počet nalezených uhynulých divokých prasat ve Zlínské ... více - 13. červen 2017:
SZIF přijal přes 30 tisíc Jednotných žádostí 2017
Státní zemědělský intervenční fond přináší s ... více
TESCO je nejčastějším nákupním místem ve střední Evropě
Ve „visegrádském prostoru“, tedy v České republice, Polsku, Maďarsku a na Slovensku se stalo na sklonku roku 2006 Tesco nejpreferovanějším řetězcem. Jako své hlavní nákupní místo rychloobrátkového zboží jej uvádí celkem 12% nakupujících v tomto regionu, což při přepočtu na počet obyvatel odpovídá 7,4 milionu zákazníků (přímých nakupujících a dalších členů jejich domácnosti).
Vyplývá to ze zjištění aktuálního vydání největšího výzkumu nákupních preferencí ve střední a východní Evropě SHOPPING MONITOR CEE 2007 (INCOMA Research + GfK).
Tesco (přítomné na všech 4 trzích visegrádského regionu) se dostalo na první místo v pořadí zákaznických preferencí poprvé v historii. V minulých letech vedl pořadí diskontní řetězec Biedronka (skupina Jeronimo Martins), a to díky silnému postavení na velkém polském trhu. V roce 2006 se zúročila mezinárodní expanze skupiny Tesco a Biedronka se tak odsunula na 2. místo s preferencemi 10% zákazníků. Silné postavní v regionu mají i řetězce skupiny Schwarz (Kaufland 5,4% zákazníků, Lidl 5,0% zákazníků) a diskonty Plus ze skupiny Tengelmann (4,0%). Pozoruhodné je stále silné postavení spotřebních družstev. Tyto společnosti sice netvoří jednotný obchodní systém jako jmenované řetězce, ale jsou fenoménem obchodu ve všech sledovaných zemích - celkem družstva v regionu představují hlavní nákupní místo rychloobrátkového zboží pro 8,8% ze všech nakupujících.
Zdroj: www.agris.cz