Portál KIS

Anketa
Zaslouží si zemědělci daňovou úlevu v podobě tzv. zelené nafty, tak jako většina zemí v EU?
Hlasovalo 34293 lidí


Jana Brázdilová, 17. červenec 2007
Velmi si cením aktivit agrární komory
V předminulém týdnu zveřejnil výsledky svého hospodaření holding Agrofert. Jeho konsolidované tržby činily loni 72 miliard Kč, což bylo o pět miliard korun více než v předcházejícím roce. Za nárůstem stojí podle majitele firmy Andreje Babiše jak stabilní výkon společností skupiny, tak plné začlenění nedávno pořízených společností SKW Piesteritz a Duslo Šaľa.

Zdroj: AK ČR
Do skupiny Agrofert patří přes 150 plně, či částečně ovládaných firem z potravinářského, zemědělského a chemického průmyslu, celkem je v jejím portfoliu zhruba 300 společností. Skupina, která má sídlo v Praze, zaměstnává více než 21.000 lidí. Agrofert, který je i jedním z největších českých producentů masa, loni pokračoval v restrukturalizaci své masné části.

Nebylo proto od věci, optat se na tiskové konferenci Andreje Babiš  jak hodnotí akce zemědělců, kteří protestovali  proti obchodní politice jednoho z řetězců, který v České republice  razí politiku, kterou by si ve své mateřské zemi nemohl dovolit. Vytlačuje z nabídky své české sítě tuzemské maso. „Velmi si cením aktivit Agrární komory, která na rozdíl od politiků propaguje české potraviny a hájí jejich zastoupení na domácím trhu,“ uvedl Babiš. Na dotaz zda souhlasí s výrokem zástupců Intersparu, že české masokombináty nedokáží nabídnout maso ve stejné kvalitě opracování jako rakouské upozornil na české specifikum. Především jeden z jeho 3 masokombinátů, firma Maso Planá má unikátní značení balíčků masa, kdy čarový kód v případě končící doby expirace zboží nedovolí snímání a zablokuje prodej masa. Navíc  na etiketě se objeví jiné zbarvení čarového kódu, které spotřebitele i pokladní upozorní na  procházející lhůtu prodejnosti masa. Je to zatím první vlaštovka v Evropě, kdy masokombinát takovýmto způsobem investoval do bezpečnosti potravin . Dalším unikátem je i ta skutečnost, že právě tento český masokombinát má kulaté razítko pro možnost vývozu do Ameriky. “Žádný z rakouských a bavorských masokombinátů toto razítko nemá,“ doplnil Emil Kasper, ředitel  firmy Maso Planá.

Již dříve tuto skutečnost ocenila Iva Picková z SOS, která novinářům řekla, že by si měli všímat i těchto rozdílů v kvalitě adjustace masa mezi naší nabídkou a třeba zrovna z Rakouska. “Je to investice  do zdravotní nezávadnosti masa a do bezpečnosti potravin,“ řekla Picková.


Hodnocení => průměr 256
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář