- Agrární komora ČR
- APIC-AK
- Asociace soukromých zemědělců
- Český statistický úřad
- Evropská unie
- Min. pro místní rozvoj
- Min. zemědělství
- Min. životního prostředí
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Registr poradců Mze
- Sbírka zákonů
- Státní správa
- Státní zem. interv. fond
- ÚHÚL
- Vláda ČR
- Zemědělský svaz
- Zlínský kraj
- 12. září 2017:
Jurečka: Škody na plodinách kvůli suchu jsou až 7,7 miliardy Kč
Škody způsobené suchem na obilovinách, řepce, trvalých ... více - 31. červenec 2017:
Zpráva SVS k výskytu moru prasat k 31.7.
"Počet nalezených uhynulých divokých prasat ve Zlínské ... více - 13. červen 2017:
SZIF přijal přes 30 tisíc Jednotných žádostí 2017
Státní zemědělský intervenční fond přináší s ... více
Změny na německém trhu s masnými výrobky
Německé zemědělská společnost (DLG) provádí již více než jedno století kvalitativní zkoušky potravin.
Mezi tradiční výrobky na německém trhu patří již po léta šunka a různé druhy salámů. V poslední době byla zaznamenána stagnace v prodeji těchto tradičních masných výrobků. Spotřebitelé se přiklánějí k novinkám, jakými jsou hotová a mražená jídla, masové lahůdky a čerstvé maso. Tyto potraviny zaznamenávají průběžný nárůst výroby.
U všech těchto výrobků se provádějí kvalitativní zkoušky, sleduje se jakost u nově vyvíjených masných výrobků. Zabezpečení těchto povinností požaduje i řada obchodníků.
Mezi základní trendy, jež se prosazují v poslední době, patří výroba lehkých resp. nízkokalorických masných výrobků. Stále více se na trhu prosazují výrobky s exotickým okořeněním, které navazují na tradiční masné výrobky. U vícesložkových pokrmů dochází ke sledování jejich rozmanitých vlastností, jejich náchylnosti k chybám, které mohou vzniknout v průběhu výroby potravin. Jednou ze složek, která se kromě masa používá pro přípravu nových výrobků, jsou rostlinné části a přísady, jež pocházejí z ryb a korýšů. Často lze z tohoto důvodu pozorovat změnu stravovacích návyků u mnoha domácností, kdy se snižuje množství konzumovaného rychlého občerstvení. Hotové výrobky se vyrábějí v široké škále, přičemž je zaznamenán pokles jednostranných klasických potravin a dochází ke změnám, které s sebou přinášejí nové trendy. Ty pak oživují stávající situaci na trhu. O tom, zdali se tyto nové potraviny uchytí na trhu rozhodují nejen odborníci, ale hlavně konečný zákazník.
Fleischwirtschaft, 2007,87, č. 12, s. 51-54 HILDEBRANDT, Goetz, LAUTENSCHLÄGER, Ralf. Klassiker bleiben – Neues belebt Markt
Zdroj: Agronavigátor, ÚZPI