- Agrární komora ČR
- APIC-AK
- Asociace soukromých zemědělců
- Český statistický úřad
- Evropská unie
- Min. pro místní rozvoj
- Min. zemědělství
- Min. životního prostředí
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Registr poradců Mze
- Sbírka zákonů
- Státní správa
- Státní zem. interv. fond
- ÚHÚL
- Vláda ČR
- Zemědělský svaz
- Zlínský kraj
- 12. září 2017:
Jurečka: Škody na plodinách kvůli suchu jsou až 7,7 miliardy Kč
Škody způsobené suchem na obilovinách, řepce, trvalých ... více - 31. červenec 2017:
Zpráva SVS k výskytu moru prasat k 31.7.
"Počet nalezených uhynulých divokých prasat ve Zlínské ... více - 13. červen 2017:
SZIF přijal přes 30 tisíc Jednotných žádostí 2017
Státní zemědělský intervenční fond přináší s ... více
EU podpoří propagaci zemědělských produktů 28 miliony eur
Vybrané programy se týkají ekologických produktů, mléčných produktů, masa, vína, ovoce a zeleniny, olivového oleje, medu a květin.
Na programech se podílejí Belgie, Finsko, Francie, Itálie, Lotyšsko, Lucembursko, Nizozemsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Španělsko a Spojené království.
„Těší mě, že toto rozhodnutí se vztahuje i na propagaci mléčných produktů,“ řekla komisařka pro zemědělství a rozvoj venkova Mariann Fischer Boelová. „Jak už jsme oznámili ve středu, propagace je jedním ze způsobů, jimiž hodláme pomoci producentům mléka a mléčných výrobků dostat se z nynější krize. Zahajujeme nyní urychlené řízení, abychom zvýšili podporu pro propagaci mléčných produktů, a to s rozpočtem ve výši 20 milionů eur,“ dodala.
Souvislosti
Rada 17. prosince 2007 spojila dvě nařízení o informačních a propagačních opatřeních do jednoho nařízení EU 3/2008, které se vztahuje na vnitřní trh i na třetí země[1] (viz IP/07/699).
Opatření financovaná na tomto základě mohou zahrnovat styk s veřejností, propagační akce, a to zvláště ty, které upozorňují na výhody produktů z EU, zejména ve vztahu k jakosti, hygieně, bezpečnosti potravin, výživové hodnotě, označování etiketou, dobrým životním podmínkám zvířat a šetrnosti produktů k životnímu prostředí. Tato opatření rovněž mohou podporovat účast na akcích a veletrzích, informační kampaně věnované systému EU pro chráněná označení původu, chráněná zeměpisná označení a zaručené tradiční speciality, informování o systémech EU pro jakost, označování etiketou a ekologické zemědělství. Možné jsou i informační kampaně týkající se systému EU pro jakostní vína stanovených pěstitelských oblastí (QWPSR).
EU financuje až 50 % nákladů těchto opatření (až 60 % u programů propagujících spotřebu ovoce a zeleniny mezi dětmi nebo odpovědnou konzumaci alkoholu či informujících o škodlivých účincích konzumace alkoholu v nebezpečné míře), zbytek kryjí oborové organizace nebo mezioborová sdružení, která tato opatření navrhla, nebo dotyčné členské státy.
Prováděcí pravidla pro tato propagační a informační opatření stanovilo nařízení Komise[2]. Uvádí témata a produkty, na které se propagační opatření mohou vztahovat.
Oborové organizace mohou své návrhy předkládat každý rok do 30. listopadu členským státům. Ty pak musí zaslat Komisi seznam vybraných programů a kopie těchto programů. Komise pak programy vyhodnotí a rozhodne o jejich způsobilosti.