- Agrární komora ČR
- APIC-AK
- Asociace soukromých zemědělců
- Český statistický úřad
- Evropská unie
- Min. pro místní rozvoj
- Min. zemědělství
- Min. životního prostředí
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Registr poradců Mze
- Sbírka zákonů
- Státní správa
- Státní zem. interv. fond
- ÚHÚL
- Vláda ČR
- Zemědělský svaz
- Zlínský kraj
- 12. září 2017:
Jurečka: Škody na plodinách kvůli suchu jsou až 7,7 miliardy Kč
Škody způsobené suchem na obilovinách, řepce, trvalých ... více - 31. červenec 2017:
Zpráva SVS k výskytu moru prasat k 31.7.
"Počet nalezených uhynulých divokých prasat ve Zlínské ... více - 13. červen 2017:
SZIF přijal přes 30 tisíc Jednotných žádostí 2017
Státní zemědělský intervenční fond přináší s ... více
Evropa se mění a my s ní
Rozšíření o nové členské státy znamenalo změnu, která se dotkla všech 25 členských zemí Evropské unie. Zemědělci si podle mnohých polepšili, oni sami ale tuto změnu nepociťují až tolik pozitivně. S tímto svým pocitem se svěřili nejvyššímu zástupci nevládních zemědělských organizací Evropské unie Rudolfu Schwarzböckovi , který předsedá COPA.
V doprovodu dvou rakouských kolegů skutečně pozvání AKČR přijal a v Židlochovicích na zámku s představiteli komory uplynulé pondělí rokoval , vysvětloval a dával příklady. Padala čísla, ceny na té, či oné straně. Co z toho vyplynulo? Přinejmenším alespoň dva velmi důležité body.
První vyplynul z příkladu domácí farmy Rudolfa Schwarzböcka a to když nabádal k lepší informovanosti o fondech a získávání peněz z bruselské kasy. Čím dál tím méně se bude dotovat produkce, ale namísto do vinohradu se tok peněz zvýší na potřebné rekonstrukce, třeba vinného sklípku.
I druhý bod se týkal Schwarzböckovy farmy a tentokrát prezident na příkladu ukázal, kde visí peníze k volnému využití. Kouzlo je skryté ve slůvku marketing. Co obnáší, vysvětlil Schwarzböck na příkladu prodeje svého vína. Má 77 hektarů vinic a ze své farmy, kterou už převzal syn, prodává víno v lahvích. Má velmi dobrou smlouvu se švýcarským odběratelem. Co láhev, to šest euro. Pokud prodá víno v sudu, potom za tentýž litr získá nanejvýš 50 centů, protože chybí požadovaná adjustáž.
V Rakousku si tuto skutečnost uvědomili vinaři již před pár roky a založili fond, kam každý vinař vloží ročně velké peníze na podporu marketingu. Prý z každého hektaru činí poplatek tisíc euro. I přes tak velké vložné se to velmi vyplácí. Díky dobrému marketingu rakouští vinaři vydělávají a získávají za své víno mnohem víc než dřív, když se snažili každý na vlastní pěst prodat co nejvíc litrů. Marketing a znalost možností, jak od Evropské unie získávat vyčleněné prostředky na podporu podnikání sehrávají svou roli a této možnosti by měli využívat i zemědělci nových zemí, vzkázal Schwarzböck.