Portál KIS

Anketa
Zaslouží si zemědělci daňovou úlevu v podobě tzv. zelené nafty, tak jako většina zemí v EU?
Hlasovalo 35102 lidí


apic-ak.cz, 13. září 2005
Evropa se mění a my s ní

Rozšíření o nové členské státy znamenalo změnu, která se dotkla všech 25 členských zemí Evropské unie. Zemědělci si podle mnohých polepšili, oni sami ale tuto změnu  nepociťují až tolik pozitivně. S tímto svým pocitem se svěřili nejvyššímu zástupci nevládních zemědělských organizací Evropské unie Rudolfu Schwarzböckovi , který předsedá COPA.

V doprovodu dvou rakouských kolegů skutečně  pozvání AKČR přijal a v Židlochovicích na zámku s představiteli komory uplynulé pondělí rokoval , vysvětloval a dával příklady. Padala čísla, ceny na té, či oné straně. Co z toho vyplynulo? Přinejmenším alespoň  dva velmi důležité body.

První vyplynul z příkladu domácí farmy Rudolfa Schwarzböcka a to když nabádal k lepší informovanosti o fondech a získávání peněz z bruselské kasy. Čím dál tím méně se bude dotovat produkce, ale namísto do vinohradu se tok peněz zvýší na potřebné rekonstrukce, třeba vinného sklípku.

I druhý bod se týkal Schwarzböckovy farmy a tentokrát  prezident na příkladu ukázal, kde visí peníze k volnému využití. Kouzlo je skryté ve slůvku marketing. Co obnáší, vysvětlil Schwarzböck na příkladu prodeje svého vína. Má 77 hektarů vinic a ze své farmy, kterou už převzal syn,  prodává víno v lahvích. Má velmi dobrou smlouvu se švýcarským odběratelem. Co láhev, to šest euro. Pokud  prodá víno  v sudu, potom za tentýž litr získá nanejvýš  50 centů, protože chybí požadovaná adjustáž.

V Rakousku si tuto skutečnost uvědomili vinaři již před pár roky a založili fond, kam každý vinař vloží ročně velké peníze na podporu marketingu. Prý z každého hektaru činí poplatek tisíc euro. I přes tak velké vložné se to velmi vyplácí. Díky dobrému marketingu rakouští vinaři vydělávají a získávají za své víno mnohem víc než dřív, když se snažili každý na vlastní pěst prodat co nejvíc litrů. Marketing a znalost možností, jak od Evropské unie získávat vyčleněné prostředky na podporu podnikání sehrávají svou roli a této možnosti by měli využívat i zemědělci nových zemí, vzkázal Schwarzböck.


Hodnocení => průměr 446
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář