- Agrární komora ČR
- APIC-AK
- Asociace soukromých zemědělců
- Český statistický úřad
- Evropská unie
- Min. pro místní rozvoj
- Min. zemědělství
- Min. životního prostředí
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Registr poradců Mze
- Sbírka zákonů
- Státní správa
- Státní zem. interv. fond
- ÚHÚL
- Vláda ČR
- Zemědělský svaz
- Zlínský kraj
- 12. září 2017:
Jurečka: Škody na plodinách kvůli suchu jsou až 7,7 miliardy Kč
Škody způsobené suchem na obilovinách, řepce, trvalých ... více - 31. červenec 2017:
Zpráva SVS k výskytu moru prasat k 31.7.
"Počet nalezených uhynulých divokých prasat ve Zlínské ... více - 13. červen 2017:
SZIF přijal přes 30 tisíc Jednotných žádostí 2017
Státní zemědělský intervenční fond přináší s ... více
Začíná platit novela zákona o potravinách
Dneškem (7. 9. 2016) začíná platit novela zákona o potravinách, kterou v souladu s evropským právem připravilo Ministerstvo zemědělství. Výrobci budou povinni umístit na krabičky cigaret obrázky varující před následky kouření. Také jsou nastavena jednotná pravidla pro dobrovolné označování potravin českého původu, včetně označování potravin logem „Česká potravina“, které usnadní zákazníkům orientaci při nákupu.
„Cílem novely zákona o potravinách a tabákových výrobcích je vyšší ochrana spotřebitele, tedy srozumitelnější a na první pohled zřejmé označení potravin. Vyjasnili jsme například podmínky, za jakých smějí výrobci používat označení „Česká potravina“ a podobné další nápisy nebo obrázky,“ řekl ministr zemědělství Marian Jurečka.
Nápis „Česká potravina“, českou vlajku, mapu České republiky a loga a texty odkazující na český původ výrobku budou moci výrobci dobrovolně použít, jen když splní konkrétní podmínky. U jednosložkových potravin (mléko, maso nebo zelenina) budou muset být suroviny ze 100 % z České republiky. U vícesložkových (salám) budou složky nejméně ze 75 % českého původu.
„Ministerstvo zemědělství seznamuje veřejnost s novým označováním „Česká potravina“ už delší dobu, aby o něm věděla a rozuměla mu. Výsledky naší snahy potvrzuje i nedávný průzkum, podle kterého o značce ví téměř 39 procent populace,“ uvedl Marian Jurečka.
K aktivitě se připojily i některé řetězce, na jejichž pultech už zákazníci najdou produkty s jasně vyjádřeným původem. Konkrétně jsou to obchody Albert a Penny Market.
Novela také zásadně změní vzhled cigaretové krabičky. Na cigaretách, tabáku k ručnímu balení cigaret a do vodních dýmek je povinné uvést kombinované zdravotní varování. Skládá se z obrázku, textu a odkazu na webové stránky, kde lidé najdou informace o odvykání kouření. Zdravotní varování musí pokrýt přední i zadní stranu krabičky v rozsahu minimálně 65 % povrchu. Prodejci mají ještě tři měsíce na to, aby doprodali cigarety, které nesplňují požadavky na nové označení.
Novela také zavádí možnost darování potravin prostřednictvím charitativních a humanitárních organizací. Prodejny s plochou nad
Zdroj: Mze