- Agrární komora ČR
- APIC-AK
- Asociace soukromých zemědělců
- Český statistický úřad
- Evropská unie
- Min. pro místní rozvoj
- Min. zemědělství
- Min. životního prostředí
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Registr poradců Mze
- Sbírka zákonů
- Státní správa
- Státní zem. interv. fond
- ÚHÚL
- Vláda ČR
- Zemědělský svaz
- Zlínský kraj
- 12. září 2017:
Jurečka: Škody na plodinách kvůli suchu jsou až 7,7 miliardy Kč
Škody způsobené suchem na obilovinách, řepce, trvalých ... více - 31. červenec 2017:
Zpráva SVS k výskytu moru prasat k 31.7.
"Počet nalezených uhynulých divokých prasat ve Zlínské ... více - 13. červen 2017:
SZIF přijal přes 30 tisíc Jednotných žádostí 2017
Státní zemědělský intervenční fond přináší s ... více
Chystá se válka proti supermarketům ??
Ministerstvo zemědělství před časem zřídilo linku 221812275, kam občané mohou volat své náměty k prošetření z celé ČR ve věci pochybení při prodeji potravin. Denně se zde zaznamená 30-50 takovýchto rozhovorů !!!
Pozitivně lze přeci hodnotit, že občanská společnost nezůstává k nepoctivosti lhostejná. Inspektoři tedy musí reagovat na četná oznámení nic víc, když by správně nereagovali museli bychom to hodnotit pouze jako další nepoctivost.
Žedné válečné tažení ani křížová výprava se tedy nekoná. „Pojmenovat a vytěsnit nepoctivost v celé vertikále trhu potravin je přeci krok pozitivním směrem. Trh musí být tržní ne stržní !!!“
V této věci se stavíme na stranu spotřebitele, který mé právo za své peníze nakupovat zboží s jasně deklarovanou a prokazatelnou kvalitou.
Jako nevládní organizaci, která sdružuje zemědělce a velkou část potravinářů nám jde o spokojeného zákazníka a poctivý zisk. „ A NE nízkou cenu za každou cenu !!! (což je lákavé, ale výhodné jenom velmi krátce)
Jako producenti chceme zvýšit POPTÁVKU po našem zboží, a to není nic destruktivního !!
Velmi pozitivní je i to, že lidé se mnohem hlouběji začali zajímat o značení na etiketách. Poukazují na nečitelnost důležitých údajů, nejasné deklarování země původu apod.
Zajímají se i o potraviny se značkou KLASA a požadují mnohem výraznější označení loga na těchto výrobcích !
Přicházejí i s dalšími hodnotnými podněty.
Myslím, že celá tato činnost z marketingového pohledu má i rozměr sociální etiky, kde svoji roli sehrává Sdružení na ochranu spotřebitele a ve vztazích pracovně právních mají svoji nezastupitelnou úlohu odbory.
Důležité je i v této věci nepřestat a vše dotahovat do konce !!!
O tom, jaká je celková úloha a pozice AK ČR podal informaci prezident Veleba na tiskové konferenci 18.11.2005 v Brně.
Ing.Václav Kroutil
RAK Pardubice