Portál KIS

Anketa
Zaslouží si zemědělci daňovou úlevu v podobě tzv. zelené nafty, tak jako většina zemí v EU?
Hlasovalo 34123 lidí


apic-ak.cz, 12. červen 2006
Mléko a mléčné výrobky - návrh nařízení vlády

Návrh nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 205/2004 Sb., kterým se v rámci společné organizace trhu s mlékem a mléčnými výrobky stanoví bližší podmínky poskytování podpory a národní podpory spotřeby mléka a mléčných výrobků žáky.

PŘEDKLÁDACÍ ZPRÁVA
K projednání vládě se předkládá návrh nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 205/2004 Sb., kterým se v rámci společné organizace trhu s mlékem a mléčnými výrobky stanoví bližší podmínky poskytování podpory a národní podpory spotřeby mléka a mléčných výrobků žáky, kteří plní povinnou školní docházku ve školách zařazených do sítě škol, ve znění pozdějších předpisů.

Hlavním důvodem předložení navrhované novely nařízení vlády č. 205/2004 Sb. je stanovení národní podpory spotřeby tzv. školního mléka na další období, tj. na období od 1. září 2006 do 30. června 2007, a to v návaznosti na nařízení Komise (ES) č. 816/2004, kterým se mění nařízení (ES) č. 2707/2000, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení Rady  (ES) č. 1255/1999, pokud jde o podporu Společenství pro poskytování mléka a některých mléčných produktů žákům ve školách, a na základě § 1 písm. b) nařízení vlády č. 205/2004 Sb.

V příloze č. 2 se kromě zvýšení sazeb národní podpory u výrobků bodů 1 až 6 navrhuje upravit národní podporu pro výrobky bodů 7  až 10, které nejsou způsobilé pro nárok na dotaci z finančních zdrojů Evropských společenství a jsou plně hrazeny v rámci národní podpory. Podle čl. 14 odst. 1 a 2 nařízení Rady (ES) č. 1255/1999, o společné organizaci trhu s mlékem a mléčnými výrobky, mohou členské státy poskytovat národní příspěvek na dodávky výrobků uvedených v odstavci 1 žákům výchovných a vzdělávacích zařízení. Důvodem je očekávaný růst nákladů na  jednotlivé výrobky a širší zpřístupnění těchto výrobků žákům s ohledem na jejich zdravotní a nezastupitelný význam ve stravování dětí.

Navrhuje se i další zpřesnění přílohy č. 2. Z hlediska zhodnocení základní suroviny pro výrobu jogurtů je v příloze č. 2 nově zvlášť uvedena podpora pro jogurt ochucený (obsah tuku více než 3,0 % hmotnostních) a pro jogurt ochucený smetanový (obsah tuku více než 10,0 % hmotnostních). Z důvodu přesnějšího sledování maximálního denního množství na žáka se v příloze č. 2 dále navrhuje vypustit jogurtové mléko o obsahu 220 ml, nabídka jogurtového mléka o obsahu 250 ml zůstává.

Ostatní změny jsou navrhovány s cílem sladit terminologii nařízení vlády č. 205/2004 Sb. se zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Návrh nařízení vlády byl projednán v meziresortním připomínkovém řízení se všemi ministerstvy a jinými ústředními orgány státní správy a s dalšími vybranými připomínkovými místy.

Návrh nařízení vlády byl do meziresortního připomínkového řízení rozeslán dne 31. března 2006 s termínem pro zaslání připomínek do 19. dubna 2006, celkem 66 připomínkovým místům, z toho 8 připomínkových míst uplatnilo připomínky, 42 připomínkových míst neuplatnilo žádné připomínky a 16 připomínkových míst se k zaslanému návrhu nařízení vlády nevyjádřilo. Vyhodnocení meziresortního připomínkového řízení je uvedeno v části VI. materiálu předkládaného k projednání vládě.

Návrh novely nařízení vlády č. 205/2004 Sb. je k projednání vládě předkládán bez rozporu.

Zdroj: Ministerstvo zemědělství


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 266
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář