Portál KIS

Anketa
Zaslouží si zemědělci daňovou úlevu v podobě tzv. zelené nafty, tak jako většina zemí v EU?
Hlasovalo 34147 lidí


apic-ak.cz, 3. listopad 2006
Zlaté kuře na veletrhu bodovalo

Na veletrhu SIAL 2006, který se konal v Paříži ve dnech od 22. do 26. října, se české firmy většinou prezentovaly ve společném pavilonu Ministerstva zemědělství ČR a Státního zemědělského intervenčního fondu. Velkou samostatnou expozici měla firma Agropol Food, s. r. o., jež byla umístěna u zpracovatelů drůbeže.

Na veletrhu se prezentovalo 5256 vystavovatelů z 99 zemí, z toho 70 procent tvořily malé a střední firmy. „Za českou stranu se zúčastnilo celkem 23 firem, z toho osmnáct firem je držitelem značky Klasa. Jejich expozici hradilo ministerstvo zemědělství ČR,“ uvedl Petr Poláček ze zahraničního oddělení ministerstva.

Úspěšné obchody
Firma Hamé uzavřela na výstavě SIAL Paříž kontrakty za 35,1 milionu korun. Z toho obchod za 32,7 milionu korun se týkal kontraktů s ruskými firmami na sortiment, jenž do Ruska dosud vyvážela v omezené míře. Šlo hlavně o zeleninové výrobky. Mnoho návštěvníků, vystavovatelů a obchodníku z celého světa mělo možnost ochutnat minerální vody s názvem Hanácká kyselka, a to jak přírodní, tak i ochucené.

Exportní cíle
Společnost Agropol Food vzbudila na veletrhu SIAL zájem výrobkem nazvaným Zlaté kuře. Byla jediným českým zástupcem masného průmyslu na největším mezinárodním potravinářském veletrhu SIAL, kde byla poprvé představena značka drůbeže a drůbežích potravin – Riki Food – určená pro zahraniční trh. Kvalitu produktů společnosti Agropol Food prokazují i mezinárodní certifikáty nejvyšší evropské kvality BRC a IFS, které získala letos v červenci.

V současnosti firma vyváží jak čerstvou, tak mraženou produkci do Německa, Rakouska, Francie, Belgie a Nizozemska. Roční objem vývozu dosahuje až k 4500 tun produkce. „Na veletrhu byl představen kompletní sortiment výrobků, z nich největší zájem vzbudila chlazená kachna, slepice a kachní droby. Ze sortimentu kuřecího masa byla největší poptávka po Zlatém kuřeti (krmeném převážně kukuřicí), které se v nákupních košících konečných spotřebitelů v Rakousku, Itálii a Francii objevuje nejčastěji,“ řekl Martin Vacek, ředitel firmy. Upozornil, že na českém trhu vzrůstá zájem o výrobky bez chemických látek, o kuřecí párky Natural, kuřecí šunku Natural a Vodňanský Duo-fit Natural. „Hlavním exportním cílem společnosti Agropol Food je vyvážet nejen produkty s nízkým stupněm zpracování, ale i sortiment s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou například uzené kuřecí a kachní díly.“

Masný skot z Argentiny
Na veletrhu mezi největší pavilony patřily haly s masnými výrobky a dále s vínem. „Zaujala mě expozice Uruguaye a Argentiny, kde se představil masný skot. Jde z toho až strach, protože tato obrovská produkce nutně zaplaví Evropu a bude to pro mnoho chovatelů masného skotu i určitá likvidace jejich podnikatelských záměrů,“ řekl Karel Horák, soukromý zemědělec ze Žehuně, který je členem Společenstva živočišné výroby při Agrární komoře ČR.


Hodnocení => průměr 282
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář