Portál KIS

Anketa
Zaslouží si zemědělci daňovou úlevu v podobě tzv. zelené nafty, tak jako většina zemí v EU?
Hlasovalo 35101 lidí


Jana Brázdilová, 30. září 2010
Výrobci trvanlivého pečiva stoupl zisk
Zisk téměř o čtvrtinu z předloňských 537 milionů na loňských 663 milionů korun stoupl tuzemskému výrobci trvanlivého pečiva Opavia-LU, ačkoli tržby firmě klesly o šest procent na 4,452 miliardy korun. Uvádí se to ve výroční zprávě společnosti umístěné ve Sbírce listin.

Výrobci trvanlivého pečiva stoupl zisk

Za hlavní důvod růstu zisku firma označila růst produktivity výroby, efektivity marketingu a spolupráci s českou pobočkou nadnárodního koncernu Kraft Foods, jehož je Opavia součástí.
V České republice firma utržila o sedm procent méně než před rokem. Provozní zisk Opavia-LU vzrostl z 620 milionů v roce 2008 na loňských 779 milionů korun. Z výroční zprávy vyplývá, že firma zvýšila svůj podíl na tuzemském trhu sušenek o dva procentní body na 50,4 procenta.
Stoprocentním vlastníkem Opavia-LU je od podzimu 2007 společnost Kraft Foods France Biscuit. Opavia-LU proto od loňského července distribuuje své výrobky prostřednictvím české pobočky koncernu Kraft Foods. Společnost vyrobila vloni o čtyři procenta více výrobků než předloni. Hlavní zásluhu na tom měl nárůst vývozů, který se zvýšil o deset procent. Ve svých třech závodech v České republice - Opavia v Opavě, Deli v Lovosicích a Kolonáda v Mariánských Lázních, vyrábí firma produkty značek Tatranky, Disko, Fidorka, BeBe, Kolonáda, Miňonky, Piškoty, Telka nebo Zlaté oplatky.

Seifertová Eva (29.9.2010)

 

 


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 535
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář