- Agrární komora ČR
- APIC-AK
- Asociace soukromých zemědělců
- Český statistický úřad
- Evropská unie
- Min. pro místní rozvoj
- Min. zemědělství
- Min. životního prostředí
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Registr poradců Mze
- Sbírka zákonů
- Státní správa
- Státní zem. interv. fond
- ÚHÚL
- Vláda ČR
- Zemědělský svaz
- Zlínský kraj
- 12. září 2017:
Jurečka: Škody na plodinách kvůli suchu jsou až 7,7 miliardy Kč
Škody způsobené suchem na obilovinách, řepce, trvalých ... více - 31. červenec 2017:
Zpráva SVS k výskytu moru prasat k 31.7.
"Počet nalezených uhynulých divokých prasat ve Zlínské ... více - 13. červen 2017:
SZIF přijal přes 30 tisíc Jednotných žádostí 2017
Státní zemědělský intervenční fond přináší s ... více
Evropská komise rozhodla o rozpočtu pro rozvoj venkova
Finanční částky pro jednotlivé země EU-25 na rozvoj venkova.
Článek : 55342 ; Vydáno : 23.1. 2007 ; Autor : Ing. Milan Šťastný
Evropská komise rozhodla o rozpočtu pro rozvoj venkova pro 25 členských zemí na roky 2007 až 2013. Vycházela z rozhodnutí Rady Evropy v prosinci roku 2005 o finančních perspektivách. Výši finanční částky obdrží každý členský stát na základě následujících kritérií:
· Určitý podíl je rezervován pro jednotlivé regiony na základě kritérií konvergence
· Podíl pro každou členskou zemi na základě garance EAGGF pro rozvoj venkova a Leader+
· Zvláštní podmínky a potřeby založené na objektivních kriteriích (Rada Evropy alokovala určité finanční prostředky osmi členským zemím). Toto rozhodnutí bude upraveno jakmile se Bulharsko a Rumunsko stanou členy EU. Pro tyto dvě země jsou vyčleněny další finanční prostředky.
„Teď jsme dokončili rozdělení rozpočtu. Těším se na programy rozvoje venkova členských států,“ řekla komisařka pro zemědělství a rozvoj venkova Mariann Fischer Boel a pokračovala. „Fondy pro rozvoj venkova mohou být využity ke zvýšení konkurenceschopnosti potravinářského a lesnického odvětví a jsou nezastupitelným prvkem v podpoře environmentálních projektů týkajících se rozvoje venkova. Avšak tyto finanční prostředky mohou být rovněž použity mimo tradiční zemědělství, aby pomohly vytvořit nová zaměstnání a nové pracovní příležitosti ve venkovských oblastech. Hodně mluvíme o produkci a zaměstnání – toto je konkrétní případ, kdy to EU vykonává.“
Hlavní rysy nové politiky rozvoje venkova:
· financování a programové prostředky, (EARDF)
· nový strategický přístup k rozvoji venkova s jasným zaměřením na priority EU
· zesílená kontrola, hodnocení, ohlašování a jasné členění odpovědnosti mezi členskými státy a radou
· posílení přístupu zdola. Členské státy, regiony a místní akční skupiny budou mít více prostoru pro vyladění programů podle místních potřeb.
Čtyři hlavní cíle:
Osa 1: Zlepšování konkurenceschopnosti zemědělství a lesnictví
Příklady:
· péče o lidský kapitál poskytováním školení a poradenských služeb farmářům a lesníkům
· zlepšování a vývoj infrastruktury související s vývojem a adaptací na zemědělství a lesnictví
· podpora mladým farmářům
· podpora farmářů v nových členských zemích, aby se stali konkurenceschopnými
· podpora inovací
Minimálně 10 % příspěvku musí společnost vyčerpat na osu 1. Kofinancovaná dávka EU je maximálně 50 % (75 % v konvergenčních regionech).
Osa 2:
Životní prostředí a venkov
Příklady:
· platby pro farmáře s přírodním znevýhodněním v horských oblastech
· platby NATURA 2000
· agri-environmentální rozsah
· platby na zlepšování welfare zvířat
· opatření pro udržitelné lesnictví
Minimálně 25 % příspěvku musí společnost vyčerpat na osu 2. Kofinancovaná dávka EU je maximálně 55 % (80 % v konvergenčních regionech)
Osa 3: Zlepšení kvality života a diverzifikace ekonomiky venkova
Příklady:
· diverzifikace nezemědělských aktivit
· podpora vytváření mikro podniků
· podpora turistiky
· obroda vesnic
· základní služby jako např. zařízení pro děti aby ženy mohly vstoupit na trh práce
Minimálně 10 % příspěvku musí společnost vyčerpat na osu 3. Kofinancovaná dávka EU je maximálně 50 % (75 % v konvergenčních regionech)
Osa 4: Přiblížení k Leader
Každý program musí mít prvky Leader pro implementaci strategie místního vývoje odspodu s místními akčními skupinami. Minimálně 5 % příspěvku společnosti je rezervováno pro Leader (2,5 % pro nové členské státy).
Specifikace podpory členským zemím společnosti pro rozvoj venkova 2007-2013
Země |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
07-13 total |
Z nichž konvergence celkem |
Belgie |
63.991.299 |
63.957.784 |
60.238.083 |
59.683.509 |
59.267.519 |
56.995.480 |
54.476.632 |
418.610.306 |
40.744.223 |
Česká rep. |
396.623.321 |
392.638.892 |
388.036.387 |
400.932.774 |
406.640.636 |
412.672.094 |
417.962.250 |
2.815.506.354 |
1.635.417.906 |
Dánsko |
62.592.573 |
66.344.571 |
63.771.254 |
64.334.762 |
63.431.467 |
62.597.618 |
61.588.551 |
444.660.796 |
0 |
Německo |
1.184.995.564 |
1.186.941.705 |
1.147.425.574 |
1.156.018.553 |
1.159.359.200 |
1.146.661.509 |
1.131.114.950 |
8.112.517.055 |
3.174.037.771 |
Estonsko |
95.608.462 |
95.569.377 |
95.696.594 |
100.929.353 |
104.639.066 |
108.913.401 |
113.302.602 |
714.658.855 |
387.221.654 |
Řecko |
461.376.206 |
463.470.078 |
453.393.090 |
452.018.509 |
631.768.186 |
626.030.398 |
619.247.957 |
3.707.304.424 |
1.905.697.195 |
Španělsko |
1.012.456.383 |
1.030.880.527 |
1.006.845.141 |
1.013.903.294 |
1.057.772.000 |
1.050.937.191 |
1.041.123.263 |
7.213.917.799 |
3.178.127.204 |
Francie |
931.041.833 |
942.359.146 |
898.672.939 |
909.225.155 |
933.778.147 |
921.205.557 |
905.682.332 |
6.441.965.109 |
568.263.981 |
Irsko |
373.683.516 |
355.014.220 |
329.171.422 |
333.372.252 |
324.698.528 |
316.771.063 |
307.203.589 |
2.339.914.590 |
0 |
Itálie |
1.142.143.461 |
1.135.428.298 |
1.101.390.921 |
1.116.626.236 |
1.271.659.589 |
1.266.602.382 |
1.258.158.996 |
8.292.009.883 |
3.341.091.825 |
Kypr |
26.704.860 |
24.772.842 |
22.749.762 |
23.071.507 |
22.402.714 |
21.783.947 |
21.037.942 |
162.523.574 |
0 |
Lotyšsko |
152.867.493 |
147.768.241 |
142.542.483 |
147.766.381 |
148.781.700 |
150.188.774 |
151.198.432 |
1.041.113.504 |
327.682.815 |
Litva |
260.974.835 |
248.836.020 |
236.928.998 |
244.741.536 |
248.002.433 |
250.278.098 |
253.598.173 |
1.743.360.093 |
679.189.192 |
Luxembursko |
14.421.997 |
13.661.411 |
12.655.487 |
12.818.190 |
12.487.289 |
12.181.368 |
11.812.084 |
90.037.826 |
0 |
Maďarsko |
570.811.818 |
537.525.661 |
498.635.432 |
509.252.494 |
547.603.625 |
563.304.619 |
578.709.743 |
3.805.843.392 |
2.496.094.593 |
Malta |
12.434.359 |
11.527.788 |
10.656.597 |
10.544.212 |
10.347.884 |
10.459.190 |
10.663.325 |
76.633.355 |
18.077.067 |
Nizozemí |
70.536.869 |
72.638.338 |
69.791.337 |
70.515.293 |
68.706.648 |
67.782.449 |
66.550.233 |
486.521.167 |
0 |
Rakousko |
628.154.610 |
594.709.669 |
550.452.057 |
557.557.505 |
541.670.574 |
527.868.629 |
511.056.948 |
3.911.469.992 |
31.938.190 |
Poland |
1.989.717.841 |
1.932.933.351 |
1.872.739.817 |
1.866.782.838 |
1.860.573.543 |
1.857.244.519 |
1.850.046.247 |
13.230.038.156 |
6.997.976.121 |
Portugal |
562.210.832 |
562.491.944 |
551.196.824 |
559.018.566 |
565.142.601 |
565.192.105 |
564.072.156 |
3.929.325.028 |
2.180.735.857 |
Slovinsko |
149.549.387 |
139.868.094 |
129.728.049 |
128.304.946 |
123.026.091 |
117.808.866 |
111.981.296 |
900.266.729 |
287.815.759 |
Slovensko |
303.163.265 |
286.531.906 |
268.049.256 |
256.310.239 |
263.028.387 |
275.025.447 |
317.309.578 |
1.969.418.078 |
1.106.011.592 |
Finsko |
335.121.543 |
316.143.440 |
292.385.407 |
296.367.134 |
287.790.092 |
280.508.238 |
271.617.053 |
2.079.932.907 |
0 |
Švédsko |
292.133.703 |
277.225.207 |
256.996.031 |
260.397.463 |
252.975.513 |
246.760.755 |
239.159.282 |
1.825.647.954 |
0 |
Velká Británie |
263.996.373 |
283.001.582 |
274.582.271 |
276.600.084 |
273.334.332 |
270.695.626 |
267.364.152 |
1.909.574.420 |
188.337.515 |
11.357.312.403 |
11.182.240.092 |
10.734.731.213 |
10.827.092.785 |
11.238.887.764 |
11.186.469.323 |
11.136.037.766 |
77.662.771.346 |
28.544.460.460 |
Pozn.: 69,75 bilionů eur (v cenách r. 2004) bylo alokováno pro rozvoj venkova na období 2007-2013 podle dohody (včetně Bulharska a Rumunska). Tabulka je pro EU-25 a zahrnuje finance převedené z přímé pomoci farmářům na rozvoj venkova pod tzv. „zklidněním“ (Modulací) a dalšími dohodnutými transfery (bavlna a tabák).
http://europa.eu/rapid/searchResultAction.do?search=OK&query=agri&username=PROF&advanced=0&guiLanguage=en
Kategorie :
Ekonomika a politika > Vládní programy (subvence)