- Agrární komora ČR
- APIC-AK
- Asociace soukromých zemědělců
- Český statistický úřad
- Evropská unie
- Min. pro místní rozvoj
- Min. zemědělství
- Min. životního prostředí
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Registr poradců Mze
- Sbírka zákonů
- Státní správa
- Státní zem. interv. fond
- ÚHÚL
- Vláda ČR
- Zemědělský svaz
- Zlínský kraj
- 12. září 2017:
Jurečka: Škody na plodinách kvůli suchu jsou až 7,7 miliardy Kč
Škody způsobené suchem na obilovinách, řepce, trvalých ... více - 31. červenec 2017:
Zpráva SVS k výskytu moru prasat k 31.7.
"Počet nalezených uhynulých divokých prasat ve Zlínské ... více - 13. červen 2017:
SZIF přijal přes 30 tisíc Jednotných žádostí 2017
Státní zemědělský intervenční fond přináší s ... více
Přímé platby po roce 2013 - návrh nerovných podmínek.
Předběžný návrh Nařízení Evropské komise k nastavení pravidel pro platby přímých podpor pro farmáře na období po roce 2013 je poměrně rozsáhlý, proto uvádíme stručný výklad:
1/ Nastavení progresivních stropů přímých plateb/krácení dotací
Tabulka krácení dotací:
Výše dotace v € |
Krácení v % |
do 150 000 |
0 |
150 001 – 200 000 |
20 |
200 001 – 250 000 |
40 |
250 001 – 300 000 |
70 |
Nad 300 000 |
100 |
2/ Výjimky z krácení:
Kráceny však budou až částky (uvedené v tabulce) z celkové výše přímých plateb, které se získají výpočtem po odečtení platů, které byly skutečně uhrazeny a ohlášeny zemědělcem v předchozím roce, včetně daní a sociálních příspěvků týkajících se zaměstnanosti + výjimky stanovené v čl. XX nařízení XX + po vyloučení plateb podle kapitoly 2 tohoto návrhu (velmi zjednodušeně a zkratkovitě – kapitola 2 pojednává o platbách na trvalé travní porosty, ekologické zemědělství a diverzifikace při pěstování plodin).
Krácení dotací má progresivní charakter – což znamená, že nelze pouze vynásobit stávající výši dotací příslušným % krácení, ale musí se vždy vycházet z již poníženého základu předchozích dotačních skupin.
3/ Dělení firem a propojené osoby:
Členské státy mají zajistit, že žádné přímé platby nebudou vyplaceny farmářům, kteří uměle rozdělili své firmy po zveřejnění návrhu tohoto nařízení (to se očekává na přelomu října a listopadu 2011) s úmyslem vyhnout se dopadům tohoto nařízení.
Zvláště pak mají zabránit:
● hrubému rozdělení zemědělského podniku nebo právnické osoby,
● umělému převedení části podniku na propojenou osobu.
Lze předpokládat, že návrh bude ze strany ministra a Ministerstva zemědělství ještě s EK diskutován a budou vznášeny proti takovémuto postupu námitky.
Tento návrh totiž bude mít značně dopady na české zemědělství, zejména vzhledem k tomu, že v některých bodech tento návrh zakládá retroaktivitu, která nebyla s Českou republiku diskutována, => šlo by tedy o precedentní porušení jak vyjednávacích, tak právních zvyklostí.