- Agrární komora ČR
- APIC-AK
- Asociace soukromých zemědělců
- Český statistický úřad
- Evropská unie
- Min. pro místní rozvoj
- Min. zemědělství
- Min. životního prostředí
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Registr poradců Mze
- Sbírka zákonů
- Státní správa
- Státní zem. interv. fond
- ÚHÚL
- Vláda ČR
- Zemědělský svaz
- Zlínský kraj
- 12. září 2017:
Jurečka: Škody na plodinách kvůli suchu jsou až 7,7 miliardy Kč
Škody způsobené suchem na obilovinách, řepce, trvalých ... více - 31. červenec 2017:
Zpráva SVS k výskytu moru prasat k 31.7.
"Počet nalezených uhynulých divokých prasat ve Zlínské ... více - 13. červen 2017:
SZIF přijal přes 30 tisíc Jednotných žádostí 2017
Státní zemědělský intervenční fond přináší s ... více
Inspekce kontrolovala speciální prodejní akci tuzemských vín v Intersparu 22. 5. 2008
V úterý 20. května se v některých médiích objevila informace, že obchodní řetězec Interspar zahájil prodejní akci, v rámci níž byla v regálech označených logem „Vína z Moravy, vína z Čech“ nabízena mimo jiné vína ze Španělska a z Maďarska. Uvedené logo se podle informací z médií nacházelo také přímo na lahvi Chardonnay z Vína Mikulov původem ze Slovenska.
Státní zemědělská a potravinářská inspekce na základě toho provedla namátkové kontroly ve vybraných provozovnách řetězce Interspar v Brně, Karlových Varech, Plzni, Ostravě, Prostějově a Frýdku – Místku. Inspektoři kontrolovali etikety vín ve stáncích a regálech označených reklamní cedulí s nápisy a logy "Vína z Moravy, Vína z Čech", ale také nabídkové letáky k této speciální akci. Ve většině provozoven byla takto do oběhu uváděna pouze tuzemská vína. Pouze v Intersparu v Prostějově inspektoři mezi kontrolovanými víny nalezli Modrý Portugal Klasik původem z Maďarska, a to v celkovém množství 45 litrů.
V Intersparu v Plzni pak inspektoři v normálním regálu s vínem objevili 26 lahví Chardonnay,které na obale uvádělo, že jde o „akostné vino odrodové, vinohradnická oblast Južnoslovenská“ a současně bylo na zadní straně láhve umístěno logo „Vína z Moravy“. Kontrolou v provozovně společnosti Vína Mikulov, pro kterou bylo víno na Slovensku plněno, bylo zjištěno, že od listopadu roku 2007 bylo na trh uvedeno přes 67 tisíc lahví (tj. přes 50 tisíc litrů) tohoto klamavě značeného vína. Zástupce společnosti při kontrole uvedl, že firma již o problému ví z médií a že již sama přistoupila k sjednání nápravy.
Firmu Vína Mikulov vlastní akciová společnost Bohemia Sekt ze Starého Plzence. S řetězcem Interspar i se společností Bohemia Sekt bude zahájeno správní řízení kvůli klamání spotřebitele.
Jakostní vína musí na etiketě povinně uvádět, z jaké pěstitelské oblasti pocházejí hrozny, z nichž bylo víno vyrobeno. Oprávnění označovat vína logem „Vína z Moravy“ nebo „Vína z Čech“ však výrobcům uděluje Vinařský fond České republiky. Jde o marketingové označení, které má propagovat kvalitní tuzemská vína.
Zpracoval: Mgr. Martina Šmídtová - tisková mluvčí SZPI, tel: +420-542426633