- Agrární komora ČR
- APIC-AK
- Asociace soukromých zemědělců
- Český statistický úřad
- Evropská unie
- Min. pro místní rozvoj
- Min. zemědělství
- Min. životního prostředí
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Registr poradců Mze
- Sbírka zákonů
- Státní správa
- Státní zem. interv. fond
- ÚHÚL
- Vláda ČR
- Zemědělský svaz
- Zlínský kraj
- 12. září 2017:
Jurečka: Škody na plodinách kvůli suchu jsou až 7,7 miliardy Kč
Škody způsobené suchem na obilovinách, řepce, trvalých ... více - 31. červenec 2017:
Zpráva SVS k výskytu moru prasat k 31.7.
"Počet nalezených uhynulých divokých prasat ve Zlínské ... více - 13. červen 2017:
SZIF přijal přes 30 tisíc Jednotných žádostí 2017
Státní zemědělský intervenční fond přináší s ... více
Spotřební družstva se spojí v boji proti řetězcům.
Spotřební družstva se spojí v boji proti řetězcům
08.02.2007 - 07:59, autor: ČTK.
Praha - Prodejny spotřebních družstev známé pod názvy Konzum či Jednota zřejmě dostanou jednotnou tvář a budou vystupovat pod označením Coop, které používají družstva po celé Evropě. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny a Mladá fronta Dnes. Síť prodejen má podle deníků konkurovat mezinárodním obchodním řetězcům. Obchodů Jednota, Konzum a Coop je v ČR přes tři tisíce.
"Je to jisté na 99 procent," řekl MfD předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka. Tradiční jména jako Jednota nebo Konzum neobstála. "Hledali jsme jednotící značku a Coop používají všechna naše družstva," dodal. Ve světě je to obvyklé jméno pro družstevní prodejny podle anglického "cooperative".
"V současné době družstva zjišťují svou pozici na trhu, od které se bude odvíjet další strategie. Ta by měla být hotova v září," řekl HN Miroslav Kajňák, který má ve svazu projekt na starosti. Podle Juračky jde o to, aby třeba zákazník v Coopu u Jindřichova Hradce našel stejnou prodejnu s podobnými cenami a sortimentem jako v Kroměříži. Spojením do jednotné sítě pak prodejny dosáhnou i nižších cen, řekl MfD Juračka.
Celkový obrat všech družstevních prodejen dosáhl vloni 26,2 miliardy korun. Ve spojení má 3074 prodejen 65 spotřebních družstev sílu jako skupina Rewe, pětka na trhu, která provozuje Billy a Penny Markety.
Podle reklamního experta Jiřího Mikeše družstva neměla na výběr. "Trvalo jim to až moc dlouho, vždyť mají proti sobě giganty jako Tesco a další. Teď můžou mít jednotnou propagaci a uspoří. Jednotni stojíme a rozděleni padáme," cituje MfD Mikeše.