Portál KIS

Anketa
Zaslouží si zemědělci daňovou úlevu v podobě tzv. zelené nafty, tak jako většina zemí v EU?
Hlasovalo 35102 lidí


Jana Brázdilová, 28. leden 2008
Potravinářské veletrhy SALIMA se blíží
SALIMA – Mezinárodní potravinářské veletrhy jsou nejvýznamnějším výstavním projektem zaměřeným na potraviny a potravinářské technologie v regionu střední Evropy. Od roku 2002 se konají jako bienále, což lépe odpovídá jejich odbornému a kontraktačnímu charakteru a zároveň inovačnímu cyklu prezentovaných technologií.

 Příští ročník se uskuteční od 4. do 7. března 2008 ve složení: SALIMA - 26. mezinárodní potravinářský veletrh, MBK - 4. mezinárodní veletrh mlynářství, pekařství a cukrářství, INTECO - 23. mezinárodní veletrh technologií a zařízení pro obchod, hotely a veřejné stravování a VINEX - 13. mezinárodní vinařský veletrh.

O veletrhu SALIMA jsme se povídali s ředitelkou veletrhu SALIMA paní Věrou Menšíkovou.

Každý ročník veletrhu SALIMA přináší řadu novinek, čím bude obohacena SALIMA 2008 a jak hodnotíte zájem o výstavní plochy? S čím se nově na veletrhu SALIMA setkáme?

Salima je do povědomí veřejnosti zapsána jako svátek potravinářství, dnes už nejen českého, ale i středoevropského, a toto očekávání svým příštím ročníkem určitě naplní. Zájem o výstavní plochy na veletrhu je srovnatelný s rokem 2006 a v některých oborech i mírně vyšší. Za tři měsíce se v Brně představí nabídka více než tisíce firem z celého světa. Větší pozornost bude opět věnována mezinárodní gastronomii. V reakci na rostoucí poptávku středoevropských spotřebitelů po kvalitních exotických potravinách poprvé otevíráme tzv. Asian Hall, kde se představí firmy z Thajska, Číny, Malajsie, Pákistánu, Singapuru a dalších asijských zemí. Podobným způsobem chceme zvýraznit potravinářskou nabídku států Latinské Ameriky. Zájem o veletrh nově projevují někteří významní zahraniční producenti, například v oblasti masného průmyslu se zúčastní polská společnost Animex, která je sotčástí americké skupiny Smithfield Foods - největšího zpracovatele vepřového masa na světě, a společnost VION - největší zpracovatel masa a masných výrobků v Německu. Ale největší plochu samozřejmě opět obsadí domácí výrobci. Stejně jako v minulých letech se na veletrhu budou udělovat značky KLASA a takto oceněné výrobky zde budou i prezentovány.

Premiérově se Salima 2008 zaměří na biopotraviny, které představují nejrychleji rostoucí segment světového potravinářského trhu. Zájem o produkty ekologického zemědělství a certifikované biopotraviny stoupá i u nás, i když zatím zdaleka nedosahuje úrovně západoevropských zemí a většina u nás prodávaných biopotravin pochází z dovozu. Proto chceme nejen zvýšit povědomí o výhodách biopotravin, ale především zviditelnit kvalitní výrobky českého původu. Na veletrhu budou vyhlášeny výsledky šestého ročníku odborné soutěže "Česká biopotravina roku", jejímž partnerem se spolu s Potravinářskou komorou ČR poprvé stala společnost Veletrhy Brno. Nominované biopotraviny budou prezentovány na zvlášť vyhrazeném místě a návštěvníci je budou moci i ochutnat. Další firmy, a to i zahraniční, představí svou produkci v rámci projektu TRENDY 2008. Přehlídka výrobků moderního potravinářství pro zdravý životní styl měla při premiéře na minulém ročníku velmi pozitivní ohlas a věřím, že se do ní tentokrát zapojí ještě více výrobců. TRENDY 2008 jsou rozšířeny o novou kategorii "GO Organic!", která se věnuje právě biopotravinám a produktům ekologického zemědělství.

Tradičně se na veletrhu SALIMA setkáváme s kvalitním odborným doprovodným programem. Jaké bude největší lákadlo letošního ročníku?

Z doprovodného programu musím na prvním místě zmínit Food Forum, které bude v první den veletrhu jednat o tématech společné zemědělské politiky Evropské unie. K účasti byli přizváni ministři zemědělství a potravinářství z Německa, Francie, Portugalska, Slovinska, Švédska i představitelé Evropské komise. Záštitu nad konferencí převzali komisaři EU pro zemědělství i zdraví a ochranu spotřebitele.

Druhý den veletrhu je tradičně pojat jako Český národní den. Kromě oficielní části programu se - tak jako v minulých letech - budou předávat značky KLASA a takto oceněné výrobky zde budou i prezentovány. Ve večerních hodinách budou vyhlášeny výsledky soutěže Grand Prix VINEX.

Tento den bude obohacen i o téma biopotravin. Na výstavišti proběhne konference "Biopotraviny ve veřejném stravování - Zdraví a udržitelnost na talíři ". Jde o první mezinárodní konferenci v České republice a ve střední Evropě, která s chce primárně věnovat roli veřejného stravování z pohledu zdravotních a ekologických výhod konzumovaných potravin. Přinese příklady nejlepší praxe z několika evropských zemí, mezi nimi i z České republiky, a umožní navázat kontakty s profesionály z oblasti cateringu, kteří již s biopotravinami pracují. Jde o jedinečnou příležitost a věřím, že si ji naše odborná veřejnost nenechá ujít!

Zajímavou novinku jsme připravili pro české exportéry potravin. Že si zahraniční odborná veřejnost na Salimu našla cestu, to dokázal už minulý ročník s rekordním podílem 13,4 % zahraničních návštěvníků. Nyní chceme proexportní charakter veletrhu ještě posílit a ve spolupráci s agenturou CzechTrade připravujeme mise nákupčích a dalších odborníků z celé řady zemí. Přímo na výstavišti proběhne také setkání s řediteli kanceláří CzechTrade a obchodními rady z vybraných zemí celého světa. Čeští výrobci tak budou moci přímo na místě formou individuálních schůzek konzultovat své exportní záměry se specialisty v daných teritoriích.

Proč by neměli vystavovatelé z řad českých výrobců strojů, zařízení, potravinářských aditiv a potravinářských výrobků právě na blížícím se veletrhu SALIMA 2008 chybět?

Všechny důvody, proč nevynechat nadcházející ročník, při nejlepší vůli vyjmenovat nelze. Každý si ten svůj důvod musí najít, a opravdu je z čeho vybírat. Mluvíme stále jen o Salimě, ale ve skutečnosti připravujeme celý komplex čtyř veletrhů (Salima, MBK, Inteco, Vinex) a dvou speciálních projektů (Trendy 2008 a Biopotraviny), které pokrývají celou potravinářskou výrobu, zpracování, obchod i gastronomii. Sečteno a podtrženo: jde o obchodní příležitost, která se opakuje jen jednou za dva roky. Nashledanou v Brně od 4. do 7. března 2008!


Hodnocení => průměr 442
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář